السبت، 10 أكتوبر 2009

مركز المساعدة الإستثماري تطلق مؤشر لقياس "الحقيقي" سعر الذهب

Wednesday October 7, 10:30 PM

Kitco launches index to measure "real" gold price

Click to enlarge photo
By Jan Harvey

LONDON (Reuters) - Montreal-based gold dealer Kitco has launched an index tracking gold in a variety of currencies, that it says will enable investors to monitor prices independently from the U.S. dollar.

The Kitco Gold Index, launched late on Tuesday, follows the price of gold with the same basket of currencies used for the dollar index -- a mechanism that measures the U.S. unit against major currencies.

The components used for the dollar index are the Japanese yen, euro, sterling, Canadian dollar, Swedish krona and Swiss franc.

Spot gold and U.S. gold futures, both of which are priced in dollars, have gained ground in league with the U.S. currency's losses. Gold hit a record high earlier on Wednesday at $1,048.20 per ounce .

But gold priced in other currencies has seen nothing like the same sorts of gains. While the precious metal has gained almost 20 percent in dollar terms so far this year, gold priced in Australian dollars has fallen 5.6 percent .

Kitco said its index aims to determine whether the value of gold is actual, a reflection of changes in the dollar value, or a combination of both.

"When you take the dollar out of the equation, which this basket does, and you start looking at gold in the six-currency basket, you realise that this has been a dollar story," Kitco senior analyst Jon Nadler told Reuters on the sidelines of the Commodities Week Europe conference in London.

"We lose focus on real value or fair value by simply looking at the $1,000 situation."

(Reporting by Jan Harvey; Editing by Veronica Brown and William Hardy)

الأربعاء أكتوبر 7 ، 10:30

مركز المساعدة الإستثماري تطلق مؤشر لقياس "الحقيقي" سعر الذهب


بقلم يان هارفي

لندن (رويترز) -- مونتريال مقرا لها تاجر الذهب مركز المساعدة الإستثماري قد شنت تتبع مؤشر الذهب في مجموعة متنوعة من العملات ، والتي تقول انها ستمكن المستثمرين لمراقبة الأسعار بصورة مستقلة من الدولار الاميركي.

ومركز المساعدة الإستثماري مؤشر الذهب ، التي بدأت في وقت متأخر يوم الثلاثاء ، ويتبع سعر الذهب مع نفس سلة من العملات المستخدمة لمؤشر الدولار -- آلية اتخاذ تدابير وحدة في الولايات المتحدة مقابل العملات الرئيسية.

المكونات المستخدمة لمؤشر الدولار والين الياباني واليورو والجنيه الاسترليني والدولار الكندي ، والكرونا السويدية والفرنك السويسري.

بقعة الذهب والذهب الاجلة في الولايات المتحدة ، وكلاهما مسعرة بالدولار ، واكتسبت الأرض في الدوري مع العملة الأميركية من خسائر. الذهب رقما قياسيا في وقت سابق يوم الاربعاء في 1،048.20 $ للاونصة.

ولكن سعر الذهب في العملات الأخرى انه لم ير شيئا مثل لنفس النوع من المكاسب. في حين أن المعدن النفيس قد اكتسب ما يقرب من 20 في المائة بالقيمة الدولارية حتى الان هذا العام ، والذهب مقومة بالدولار الاسترالي قد انخفض 5.6 في المئة.

مركز المساعدة الإستثماري ان مؤشره يهدف الى تحديد ما إذا كانت قيمة الذهب هي الفعلية ، وانعكاس للتغيرات في قيمة الدولار ، أو مزيج من الاثنين معا.

وقال "عندما كنت تأخذ الدولار من المعادلة ، والتي لا هذه السلة ، وتبدأ في النظر في الذهب في ستة سلة عملات ، كنت أدرك أن هذا كان قصة الدولار ،" مركز المساعدة الإستثماري المحلل جون نادلر لرويترز على هامش من السلع الأسبوع أوروبا مؤتمرا في لندن.

واضاف "اننا نفقد التركيز على القيمة الحقيقية أو القيمة العادلة من مجرد النظر في الوضع 1،000 دولار".

(التقارير المقدمة من يناير هارفي ؛ ريض فيرونيكا براون وليم هاردي)


من موقع www.kitco.com

ليست هناك تعليقات: